سه‌شنبه 6 تیر 1402 پیام تسلیت رئیس دانشگاه پیام نور در پی درگذشت حجت الاسلام محمدرضا آشتیانی

پیام تسلیت رئیس دانشگاه پیام نور در پی درگذشت حجت الاسلام محمدرضا آشتیانی

رئیس دانشگاه پیام نور، درگذشت حجت الاسلام محمدرضا آشتیانی، عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را تسلیت گفت.

به گزارش یوپنا دکتر ابراهیم تقی زاده در پیامی درگذشت عالم وارسته و انقلابی حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا آشتیانی، عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت رئیس دانشگاه پیام نور به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ارتحال روحانی وارسته، انقلابی غیور و عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، جناب مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمد رضا آشتیانی موجب تأثر قلبی و تالم خاطر گردید.
این عالم برجسته در قبل از انقلاب اسلامی با انجمن ها و نهادهای مختلف از جمله انجمن پزشکان، انجمن هایی از آموزش و پرورش و بازاری ها در ارتباط بود و در انتقال گفتمان رهبری در این انجمن ها سخنانی موثر و ماندگار از خود برجای گذاشت و در بسیج شدن آموزش و پرورش و نهادهای دیگرِ پیش از انقلاب، بسیار تلاش کرد.
فعالیتهای‌ مهم‌ علمی‌ و فرهنگی‌ ارزشمندی همچون تدوین‌ تفسیر موضوعی‌ قرآن‌ به‌ نام‌ «پیام‌ قرآن‌» و نیز شرکت‌ در نگارش‌ تفسیر نهج‌ البلاغه‌ است‌ که‌ از ایشان بیادگار مانده است.
مرحوم حجت‌ الاسلام‌ والمسلمین‌ آشتیانی‌ استاد حوزه و دانشگاه از اعضای‌ جامعه‌ مدرسین‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌ بود که در ادوار هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی، به‌ نمایندگی‌ از مردم قم حضور داشت . همچنین عضویت هیأت موسس و نیز ریاست دانشگاه پیام نور قم را از سال ۱۳۷۳ لغایت ۱۳۸۲ بر عهده داشت که منشاء بسیاری از خدمات علمی و فرهنگی و پژوهشی در این شهر مقدس بود.
اینجانب به نمایندگی از دانشگاهیان دانشگاه بزرگ پیام نور فقدان این استاد فرهیخته را به خانواده مکرم، علمای معزز، جامعه مدرسین و طلاب حوزه علمیه و مردم شریف قم تسلیت عرض می‌کنم و از درگاه خداوند برای روح بلند آن مرحوم، علّو درجات و برای عموم بازماندگان شکیبایی و عافیت مسألت دارم.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر